سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :1
کل بازدید :59867
تعداد کل یاداشته ها : 162
103/2/21
2:51 ص

آسیب های زانویی نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارد


 

  • آسیب های زانویی نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارد

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ رئیس انجمن جراحان زانو آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران با تأکید بر این‌که در کشور نه تنها نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم بلکه این پتانسیل و این گنجایش وجود دارد که بتوانیم به بیماران کشورهای دیگر نیز سرویس بدهیم، گفت: نباید با عوض شدن هر کابینه و هر وزیری در رابطه با یک پروسه کاری و نظمی که باید در نظام درمان باشد با لفاظی بخواهیم روابط صحیح و قانونمند را خدشه‌دار کنیم.

    دکتر «محمد رازی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دستاوردهای جدید در این کنگره افزود: کشور ما از نظر ارتوپدی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود، مراکز آموزشی ارتوپدی کشورمان از مراکز معتبر جهانی هستند و حتی اساتید خارجی علاقه به این موضوع دارند که ضمن آموزش در مراکز ما تحقیقات خود را در کشورمان انجام دهند.

    وی تصریح کرد: ارتوپدی ما بخصوص در زمان جنگ به‌علت نیاز مبرم به خصوص در بخش آسیب‌ها و تروماها، رشد بسیار چشمگیری کرد و متخصصین ما یاد گرفتند با ابزار ساده و محدود بتوانند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام بدهند و آسیب‌های جنگ را درمان بکنند.

    متخصص جراحی ارتوپدی افزود: در آن زمان به‌علت محدودیت‌ها و اولویت جنگ جراحی‌های آرتروپلاستی مثل تعویض مفصل و جراحی‌های آرتروسکوپی که جراحی‌های کم‌تهاجمی است برای  اعمال جراحی مفصل زانو کمی عقب ماند، اما خوشبختانه پس از جنگ بیشتر به‌علت عشق و علاقه خود پزشکان و حضورشان در کشورهای اروپایی و آمریکایی و یاد گرفتن نحوه به کارگزاری و گذاشتن پروتزهای مختلف مفاصل زانو و سایر مفاصل هم‌چنین آموزش آرتروسکوپی در مراکز اروپایی که در زمان جنگ از این قسمت محروم شدیم، بسیار زود جبران شد.

    دکتر رازی ادامه داد: با رفتن به اروپا آموزش آرتروسکوپی را گذارندیم و این علم را در کشور به همکارانمان یاد دادیم و امروز شما می‌بینید که در نخستین کنگره‌ای که در جزیره کیش برگزار شد، شمار سخنران‌های ایرانی که می‌توانستند به زبان انگلیسی صحبت و سخنرانی‌های علمی داشته باشند، خیلی محدود بود اما امروز بیش از 60 سخنران ایرانی در این کنگره حضور دارند که می‌توانستیم حضور 150 نفر را شاهد باشیم که صرفاً به‌علت فضای کم سالن و مهمان‌های خارجی که حدود 30 نفر از اکثر نقاط دنیا دعوت شده بودند، مجبور شدیم از تعدادی از آن‌ها سخنرانان داخلی بکاهیم.

    رئیس انجمن جراحان زانو آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا با وجود این همه تجهیزات نیاز است، بیمار را به خارج از کشور اعزام کنیم، گفت: ما در کشور نه تنها نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم بلکه این پتانسیل و این گنجایش وجود دارد که بتوانیم به بیماران کشورهای دیگر نیز سرویس بدهیم، بخصوص کشورهای همسایه مانند کشورهای شمال ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس که همه موارد نیاز به کار و هماهنگی و بازاریابی و نیاز به یک صنعت علمی توریسم داریم که با زبان گفتن حل نخواهد شد.

    وی با بیان این‌که از طرفی ما مشکلاتی در امر درمان بیماران در کشورمان داریم و روابط پزشک و بیمار در کشور ما درست تعریف نشده است، افزود: در قوانین داخلی هیچگونه تطابق، هماهنگی و هم‌وزنی با قوانین خارجی مربوط به پزشک و بیمار در کشور ما وجود ندارد.

    دکتر رازی یادآور شد: نباید با تغییر هر کابینه و هر وزیری در رابطه با یک پروسه کاری و نظمی که باید در نظام درمان باشد با لفاظی بخواهیم روابط صحیح و قانونمند را خدشه‌دار کنیم.


  
  

100 هزار ایرانی در سال به سرطان مبتلا می شوند


 

  • 100 هزار ایرانی در سال به سرطان مبتلا می شوند

    رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، با بیان اینکه دو سوم عوامل کلی قابل پیشگیری در بروز سرطان به شیوه زندگی مربوط است، گفت: 40 تا 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر علی قنبری مطلق در خصوص جدیدترین وضعیت بیماری سرطان در کشور با بیان اینکه سالانه 100 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می شوند، افزود: برای اینکه جوامع را باهم مقایسه کنیم یا اینکه یک کشور را در بازه زمانی مختلف با خودش مقایسه کنیم، از شاخصی به نام ASR یا بروز استاندارد شده سنی استفاده می کنیم.

    وی ادامه داد: در ایران براساس آخرین و جدیدترین آمار، به ازای هر 100 هزارنفر، 173 مرد و 137 زن به سرطان مبتلا می شوند، البته این عدد در مقیاس جهانی به ترتیب 205 و 165 نفر به ازای هر 100 هزارنفر است، بنابراین بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است، اما نکته ای که اهمیت دارد، این است که بروز سرطان در کشورهای مختلف به خصوص در کشورهای درحال توسعه درحال افزایش است و بیشترین افزایش را در منطقه شرق مدیترانه مشاهده می کنیم و طبق تقسیم بندی های سازمان جهانی بهداشت ایران را نیز شامل می شود.

    قنبری مطلق با بیان اینکه مهم ترین دلایل افزایش سرطان در کشورهایی مانند ایران افزایش امید به زندگی در مردم است، خاطرنشان کرد: امید به زندگی در ایران در طول 4 دهه اخیر، کمتر از 60 سال بوده، اما در حال حاضر امید به زندگی در ایران در مردان 74 سال و در زنان به 78 سال رسیده است و طبعا با افزایش سن مردم و پیش رفتن به سوی سالمندی، تعداد بروز سرطان در کشور افزایش پیدا می کند.

    وی ادامه داد: شیوه زندگی ناسالم نیز عامل دیگری است که در ابتلا به بیماری سرطان نقش اساسی دارد و در این میان نقش تغذیه از همه بیشتر است، لذا خودمراقبتی، انتخاب تغذیه مناسب و سبد غذایی سالم از اهمیت دوچندان برخوردار است.

    رئیس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از موارد شیوه زندگی، عدم تحرک بدنی کافی است که حدود 35 درصد ایرانیان فعالیت بدنی کافی ندارند.

    وی گفت: علاوه بر شیوه زندگی، عوامل محیطی مانند آلودگی هوا هم در بروز سرطان نقش دارد، مثلا میزان مصرف سوخت های فسیلی و یا میزان مصرف انرژی در ایران بیشتر از متوسط جهانی است.

    قنبری مطلق با بیان اینکه دو سوم عوامل کلی قابل پیشگیری در بروز سرطان به شیوه زندگی مربوط است، تاکید کرد: 40 تا 50 درصد سرطان قابل پیشگیری هستند و چنانچه شیوه زندگی اصلاح شود، میزان بروز سرطان ها نیز کاهش پیدا می کند.


  
  

شناسایی خانواده جدیدی از آنتی بیوتیک ها


 

  • شناسایی خانواده جدیدی از آنتی بیوتیک ها

    متخصصان علوم پزشکی در آمریکا خانواده تازه‌ای از آنتی‌بیوتیک‌ها را در نمونه‌های خاک شناسایی کرده‌اند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ این تیم تخصصی در دانشگاه راکفلر امیدوار است بتوان از این ترکیبات طبیعی برای مبارزه با عفونت هایی که درمان آنها سخت است استفاده کرد.

    آزمایش‌ها نشان می دهد که این ترکیبات موسوم به “مالاسیدین” چند عفونت باکتریایی که در برابر آنتی بیوتیک های موجود مقاوم شده‌اند از جمله ام آر اس ای را درمان می کند.

    کارشناسان می گویند این مطالعه که در نشریه “نیچر میکروبیولوژی” چاپ شده نویدبخش پیشرفت در ساخت آنتی بیوتیک های تازه است.

    به گزارش بی‌بی‌سی، بیماری های عفونی مقاوم در برابر داروها یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت جهانی به حساب می آید. این بیماری ها سالانه جان حدودا 700 هزار نفر را می گیرد و نیاز به یافتن درمان های تازه برای آنها ضروری است.

    همچنین خاک لبریز از میلیون ها میکروارگانیسم مختلف است که ترکیبات بالقوه درمانگر زیادی از جمله آنتی بیوتیک تولید می کنند. تیم دکتر “شان بریدی” در دانشگاه راکفلر نیویورک مشغول استخراج این مواد از خاک بوده است.

    آنها از یک شیوه توالی یابی ژن ها برای تحلیل بیش از هزار نمونه گرفته شده از خاک در سراسر آمریکا استفاده کردند. آنها این ترکیب را در موش هایی که به میکروب خطرناک “ام آر اس ای” آلوده شده بودند آزمایش کردند که باعث رفع عفونت در زخم پوست حیوانات شد.

    متخصصان اکنون برای تقویت تاثیر این دارو تلاش می کنند با این امید که دارویی برای درمان انسان از آن تولید شود.

    با این حال دکتر بریدی می‌گوید: نمی شود پیش بینی کرد که آیا یک آنتی بیوتیک تازه کشف شده مثل مالاسیدین هرگز به مرحله درمانی خواهد رسید و اگر بله چه زمانی؟ از کشف اولیه یک آنتی بیوتیک تا تبدیل آن به یک محصول قابل استفاده کلینکی باید راه پرزحمت و درازی طی شود.


  
  

بیوگرافی علیرضا جهانبخش + عکس


 

  • بیوگرافی علیرضا جهانبخش + عکس

    علیرضا جهانبخش متولد 20 مرداد 1372 در گیلان، بازیکن فوتبال است.

    دیپلم مکانیک خودرو دارد و در حال حاضر دانشجوی زبان انگلیسی در هلند می باشد متولد روستای جیرنده مرکز بخش عمارلو می باشد یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر از خود دارد.

    شروع از قزوین

    ما اصالتی گیلانی داریم و اهل روستای جیرنده هستیم، اما من بزرگ شده قزوین هستم و فوتبال را هم از قزوین و از 11 سالگی شروع کردم.

    در زمین خاکی ها و ورزشگاه های قزوین همزمان فوتبال و فوتسال را بازی می کردم، حتی در فوتسال و در رده نوجوانان به تیم ملی هم دعوت شدم، اما بعدها فقط فوتبال را دنبال کردم.

    عشق دوچرخه

    قطعا یکی از آرزوهای همه ما در بچگی، داشتن یک دوچرخه بود.

    از آنجا که پدر من در شرکت دوچرخه سازی کار می کرد به لطف او من از سه- چهار سالگی دوچرخه داشتم. در بچگی بیشتر کار من فوتبال بازی کردن و دوچرخه سواری بود.

    عشق تک چرخ زدن بودم و این کار را هم خوب انجام می دادم. بدون دست می رفتم، تک چرخ می زدم، کورس می گذاشتم و با دوچرخه سواری عشق می کردم .

    شروع با داماش

    جهانبخش در سن 17 سالگی در سال 1390 اولین بازی خود را برای داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل مس کرمان به عنوان یکی از جوان‌ ترین بازیکنان داماش انجام داد.

    او در 42 بازی در لیگ با داماش او 10 گل به ثمر رساند.

    از پرسپولیس تا لژیونری

    جهانبخش که در لیگ برتر ایران با پیراهن داماش به میدان می رفت.

    در حالی که مد نظر پرسپولیس بود و امیر عابدینی و سردار رویانیان قراردادی برای انتقال او از داماش به پرسپولیس امضا کرده بودند، به هلند رفت جهانبخش 11 خرداد سال 1392 با قراردادی سه ساله به باشگاه ان.ئی. سی در لیگ فوتبال هلند پیوست.

    آلکمار

    علیرضا در 3 اوت 2015 با قراردادی پنج ساله به ای‌ زد آلکمار پیوست.

    جهانبخش در فصل 2013 – 2014 به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد در سال 2015، او به عنوان برترین بازیکن دسته اول لیگ هلند در فصل 2014-2015 برگزیده شد.

    مخالت های مادر

    اوایل که قرار بود برای ادامه فوتبالم به اروپا بروم، مادرم اصلا رضایت نمی داد و مخالف بود اما بعد از اینکه توانستم به هر طریقی شده بروم با دیدن عملکرد خوبم کم کم راضی شد و حالا یکی از مشوق های اصلی من به حساب می آید.

    پیچاندن ازدواج

    در این چند سالی که به اروپا آمده ام بعد از مخالفت های مادرم که حالا راضی شده بحث ازدواج را مدام پیش می کشد و هر بار یکی، دو گزینه را از فامیل یا دوستان به من معرفی می کند.

    من هم که اصلا در فاز ازدواج نیستم خیلی حرفه ای این موضوع را می پیچانم تا هم مادرم ناراحت نشود وهم بتوانم روی فوتبالم تمرکز داشته باشم.

    مسافرت درون شهری

    اگر فرصت داشته باشم و خوابم نیاید، پشت اتومبیل می نشینم و رانندگی می کنم و به سفرهای کوتاه بیرون شهر می روم.

    خوانندگان مورد علاقه

    از بین خواننده‌های ایرانی به آهنگ‌های بابک جهانبخش، محسن یگانه، محسن چاووشی و بعضی از آهنگ‌ های علیزاده را زیاد گوش می‌ دهم ، علیرضا جهانبخش هیچ نسبتی با بابک جهانبخش ندارد .

    علایق و سلایق

    1- الگوی : مهدی مهدوی کیا و کریستیانو رونالدو
    2- غذای مورد علاقه : قورمه سبزی و شامی
    3- تفریح مورد علاقه : پلی استیشن و خرید
    4- بهترین دوست : برادرم محمدرضا جهانبخش
    5- بهترین تیم خارجی : منچستریونایتد
    6- فیلم یا کتاب مورد علاقه : جدایی نادر از سیمین – روانشناسی
    7- کارتون محبوب دوران بچگی : فوتبالیست ها
    8- اتومبیل محبوب : پورشه
    9- فوتبالیست نمی شدی  : مهندس مکانیک
    10- بیشتر از همه از چی میترسی : قهر خدا و ناشکری
    11- دوست داری کلکسیون چی داشته باشی : کفش و ساعت


    منبع : فوتوکده



  
  

روشهای پاک کردن لکه عرق از روی لباس


 

  • روشهای پاک کردن لکه عرق از روی لباس

    لکه عرق روی لباس مخصوصا در تابستان یکی از بدترین و سرسخت ترین لکه ها است. در این مقاله راه هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید لکه عرق را از روی لباس تان پاک کنید.

    در اینجا چند راهکار برای رها شدن از لکه های عرق برروی لباس هایتان ارائه می دهیم. این راه حل ها واقعاً جواب داده اند. شما می توانید برای اطمینان، این راه حل ها را بر روی یک تکه پارچه انجام دهید.

    پاک کردن لکه عرق با گوشت

    قرار دادن گوشت یکی از این راه ها برای از بین بردن لکه عرق است. قبل از شستن لکه های عرق، لکه ها را مقداری مرطوب کنید و گوشت را روی لکه ها قرار دهید، سپس لباس را بشوئید.

    پاک کردن لکه عرق با آسپرین

    قبل از اینکه همه امیدتان را از لباس سفیدی که با عرق بدن زرد شده است از دست دهید، این روش را امتحان کنید. پودر درون دو کپسول آسپرین را در نصف فنجان آب گرم حل کنید و لکه های زرد را به مدت 2 تا 3 ساعت در محلول بگذارید.

    پاک کردن لکه عرق با مایع ظرفشویی

    به نسبت یک به 2 از مایع ظرفشویی و آب اکسیژنه ترکیب کنید و لباس را به مدت یک ساعت در محلول قرار دهید.

    پاک کردن لکه عرق با نمک

    نمک جادویی برای پاک کردن لکه های زرد عرق بدن برروی لباس ها دارد. 4 قاشق غذاخوری نمک را در یک لیتر آب داغ حل کنید و با استفاده از اسفنج  روی لکه ها آنقدر بمالید تا لکه ها محو شوند.

    پاک کردن لکه عرق با لیمو

    از هزینه های بالای خشک شویی برای پاک کردن این لکه ها دوری کنید. لکه های زرد عرق به راحتی با محلول مساوی آبلیمو و آب از بین می رود.

    پاک کردن لکه عرق با سرکه

    چند قطره سرکه مستقیماً بر روی لکه های زرد بریزید و بگذارید کاملاً سرکه به خورد لباس برود. سپس آنرا بشوئید. همچنین می توانید لکه های عطر بروی لباس هایتان را با این روش از بین ببرید.

    پاک کردن لکه عرق با بکینگ پودر

    یک خمیر با 4 قاشق غذاخوری بکینگ پودر با 1/4 فنجان آب گرم درست کنید.خمیر را روی لکه های زرد عرق لباس قرار دهید و بگذارید کاملاً به خورد لباس برود، در حدود 2 ساعت بعد وقتی که خمیر خشک شد، لباس را آبکشی کنید. برای یقه لباس بهتر است موقع شستشو مقداری سرکه به آب آن اضافه کنید.

    پاک کردن لکه عرق با آمونیاک

    لکه های عرق، خون و یا ادرار را می‌توان با محلول نسبتاً قوی آمونیاک و آب از بین برد. لکه‌ها را با محلول آمونیاک مالش دهید و سپس آبکشی کنید.

    پاک کردن لکه عرق با آب سرد

    لکه های عرق را زیر آب سرد قرار دهید و به ملایمت آن را بمالید. اگر لباستان در آستانه زرد شدن لکه های عرق است از آب گرم برای شستن استفاده نکنید چون باعث تثبیت لکه ها می شود.


    منبع : esfahanemrooz.ir


  
  
<      1   2   3   4      >